پایگاه بسیج دانشجویی شهید ضیایی

-« دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز قوچان »-

پایگاه بسیج دانشجویی شهید ضیایی

-« دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز قوچان »-

پایگاه بسیج دانشجویی شهید ضیایی
پیام های کوتاه
نویسندگان

حجاب از دیدگاه مقام عظمای ولایت

خزانه اسرار | يكشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۳، ۰۴:۰۲ ب.ظ

حجاب از دیدگاه مقام عظمای ولایت

معنای حجاب؛

حجاب برای زن به مهنای ذلت زن نیست، بلکه به معنای عصمت و حفظ زن است و نه فقط عصمت و حفظ زن، بلکه عصمتو حفاظت زن و مرد، هردو ... حجاب به معنای چادر نیست، اما چادر نزد ما ایرانی ها که زن های ما از قدیم داشتند، بهترین نوع حجاب است. بدون چادر هم حجاب ممکن است. حجاب به معنایپوشیدن سالم نه پوشیدنی که از نپوشیدن بدتر است. به تعبیر روایات، پوشیده عریان که در عین پوشیدگی مثل انسان برهنه و عریان است، آن پوشش به درد نمی خورد حجاب نیست، پوشیدن سالم که سر و مو و گردن و بدن و تمام سرتاپای بدن زن را پوشیده باشد. البته صورت و دو دست را بسیاری از فقها مستثنا می دانند، البته در مواردی که صورت بدون آرایش و ساده باشد؛این هم معنای حجاب.

البته زن های ایرانی روش چادر را پیدا کرده اندکه بسیار هم روش خوبی است و هم زیباست و منافی با زیبایی زن نیست و هم حجاب کامل است. به هرحال حجاب را چه به شکل ایرانی و چه به شکل عربی و چه به شکل کشورهای دیگر که در هر یک از کشورهای اسلامی زن ها یک جور حجاب خود را حفظ می کنند، هرجوری که حجاب حفظ بشود، این نظر اسلام تأمین شده است، این یکی از پیشگیری های اسلام است.

ببینید چقدر مسأله عفت مهم است؛

این مسئله حجاب و مَحرم و نامحرم و نگاه کردن و نگاه نکردن، همه بخاطر این است که قضیه عفاف در این بین سالم نگه داشته شود. اسلام به مسئله عفاف زن اهمیت می دهد. البته عفاف مرد هم مهم است. عفاف مخصوص زنان نیست؛ مردان هم باید عفیف باشند. منتها چون در جامعه، مرد بخاطر قدرت جسمانی و برتری جسمانی، می تواند به زن ظلم کندو بر خلاف تمایل زن رفتار نماید، روی عفت زن بیشتر تکیه و احتیاط شده است. شما امروز هم که در دنیا نگاه کنید، می بینید یکی از مشکلات زنان در دنیای غرب به خصوص در کشور ایالات متحده امریکا، همین است که مردان با تکیه به زورمندی خود به عفت زن تعدّی و تجاوز می کند.

آمار منتشر شده از سوی مقامات رسمی خود امریکا را من دیدم که یکی مربوط به دادگستری امریکا ویکی هم مربوط به یک مقام دیگری بود. آمار واقعاً وحشت انگیز است. در هر 6 ثانیه یک تجاوز به عنف در کشور امریکا صورت می گیرد! ببینید چقدر مسئله عفاف مهم است.

مسئله حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است. زیرا آمیزش بی قید و شرط، هم به ضرر جامعه و هم به ضرر زن و مرد و به خصوص به ضرر زن است.

  • خزانه اسرار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی