بسم الله

الموساد الصهیونی

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت با اشاره به تضاد ارزیابی‌های مکاتبات سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل (موساد) با گفته‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم درباره برنامه هسته‌ای ایران نوشت: این اسناد باعث آشفتگی و دستپاچگی اسرائیل شده است.

  روزنامه ایندیپندنت در مقاله‌ای با عنوان "اندکی شرم و حیا" به تضاد ارزیابی سازمان موساد و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و نوشت: گزارش موساد تایید کرد که تهران فعالیت‌های ضروری برای تولید سلاح را انجام نمی‌دهد اما نتانیاهو مدعی شد که ایران تنها یکسال با ساخت یک بمب اتم فاصله دارد.

مطالب برملا شده در چارچوب اسنادی که شامل مکاتبات سازمان اطلاعاتی آفریقای جنوبی با همتایان خارجی خودش است، تا حد زیادی برای اسرائیل دستپاچه و آشفته کننده می‌باشد و نتانیاهو باید قبل از اینکه در سال ۲۰۱۲ میلادی در صحنه نمایشی خود در سازمان ملل با در دست داشتن نقاشی کودکانه‌ای از یک بمب، درباره تهدید هسته‌ای مورد ادعایش  سخن بگوید، اندکی شرم و حیا داشت.

این نمایش نتانیاهو در شورای امنیت ممکن بود که شراره جنگ سوم جهانی را شعله ور کند و این امر برای غرب خوب نیست، غربی که همچنان لکه (ننگ) به راه انداختن جنگ‌ها و قتل هزاران نفر را- براساس ادعاهای توخالی توانمندیهای نظامی- برپیشانی خود دارد.

ایندیپندنت ابراز امیدواری کرد که همزمانی افشای این امر (پوچی ادعای نتانیاهو) با انتخابات پارلمانی رژیم اسرائیل به رساندن پیام (عواقب) وجود نتانیاهو در راس کابینه (آینده) این رژیم کمک کند.

شبکه خبری الجزیره روز دوشنبه با پخش گزارشی اعلام کرد نخست وزیر رژیم صهیونیستی سازمان ملل را در خصوص برنامه هسته‌ای ایران گمراه کرده است.

الجزیره با اشاره به سخنرانی سپتامبر ۲۰۱۲ نتانیاهو در سازمان ملل که در آن با کاریکاتوری سعی کرد تهدید برنامه هسته‌ای ایران را نمایش دهد بر اساس تلگراف‌های جاسوسی می‌افزاید در حالیکه نتانیاهو در حال انجام این سخنرانی بود موساد به این نتیجه رسیده بود که ایران در حال تولید تسلیحات هسته‌ای نیست.

این شبکه خبری در گزارشی نوشت کمتر از یک ماه پس از هشدار نتانیاهو به مجمع عمومی سازمان ملل در این باره که ایران ۷۰ درصد راه برای ساخت یک بمب هسته‌ای را پشت سر گذاشته، سرویس جاسوسی  اسرائیل (موساد) بر این باور بود که ایران فعالیت لازم برای تولید تسلیحات اتمی را ندارد.

بر اساس تلگراف محرمانه‌ای که به دست واحد تحقیقات الجزیره رسیده موساد یک تلگراف فوق محرمانه را به آفریقای جنوبی در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۱۲ ارسال کرده و در آن یک برآورد از «خط نهایی» برنامه هسته‌ای ایران ارائه کرده است.

به نظر می‌رسد این سند محرمانه موساد با تصویری که نتانیاهو آن را در سازمان ملل درباره برنامه هسته‌ای ایران ارائه کرد تناقض دارد.

در این سند محرمانه نوشته شده که ایران هیچگونه فعالیتی را که برای ساخت سلاح اتمی نیاز باشد آغاز نکرده و گزارش موساد نشان می‌دهد که دانشمندان ایرانی در حال تلاش برای کاهش شکاف‌ها در زمینه‌های مشروع نظیر رآکتورهای غنی سازی هستند.

اگر چه اینگونه فعالیت‌ها زمان مورد نیاز برای ساخت تسلیحات از زمانی که واقعا نیاز دارد را کاهش می‌دهد.

این دیدگاه با برآورد اطلاعات ملی آمریکا در سال ۲۰۱۲ همراستایی دارد که بر اساس آن هیچگونه شواهدی وجود ندارد که نشان دهد ایران تصمیمی برای استقاده از زیرساخت‌های هسته‌ای خود برای ساخت تسلیحات ندارد و تلاشی نیز برای تحقیقات بر روی کلاهک هسته‌ای نداشته است.

انتهای پیام/ع/گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم